konu arabesk

Posted by Ahmet Serkan Yıldırım on 03:53


herkese yeniden selamlar :)
konu olarak arabeski seçtim.çünkü neredeyse ortaokuldan beri arasız dinlediğim tek müzik tarzı bu.neden bilmiyorum ama bazı şeyler yüzünden ülkemizde çok abest ve kroca karşılanıyor.kendilerini jiletleyen yada dinleyip intihara sürüklenen bazı karaktersizlerin bu densizliklerini tüm arabesk camiasına yaymak nasıl bir mantıktır onu da anlamam.taa ortasonlardan itibaren başladı bende arabesk isteği.bıkmadan usanmadan dinledim.bu süre içerisinde ailem tarafından psikoloğa gönderilmeye bile zorlandığımı hatırlarım.neler yapmadılar ki hatta.mp3 çalarların çıktığı ilk zamanlarda almanyalardan getirtip içine pop şarkıların yüklendiği ama kendi elektronik bilgi becerim dahilinde bu şarkıları ertesi güne varmadan arabesk şarkılarla yerini değiştirdiğimi de bilirim.bence arabesk dünyada içerik olarak tek müzik tarzıdır.aynı anda hem acıyı hemde zevki tattıran başka hangi müzik tarzı var ki.bide şu oluşmuş herkeste.dinlediğin şarkıyı illa birilerine itham ediyosun.böyle bir şey olabilir mi ki.uzun zamandır müzik dinleme yaşamımda şarkıları birine itham etme olarak değil sadece içerisindeki duygu yoğunluğuna bakarak yaşadım.bir arif susamın nikah memuru şarkısındaki durdur bu nikahı nikah memuru demesindeki istek arzu başka hangi tarz müzikte bulunabilir ki :) yada bir mahsun kırmızıgülün ellerin kadınısın şarkısındaki sen beni Allah'sız bir kula sattın demesindeki gerçekçiliği :) buna bir çok örnek vermek mümkün aslında.ama arabeski bu hale getiren,arabesk dinlerim diyince öğğ dedirten zihniyetler utansın diyorum.
tabii ki burda türk sanat müziğinin güzelliğine de değinmeden edemem.rakımın yanında mezeden bir parça olan bu müzik tarzına duyduğum hayranlık da en az arabesk kadar var.hatta ileri boyutta hayal dünyamda bile büyük bir yer edinmiş durumda.bir emel taşçıoğlu dinlerken bir muazzez ersoy dinlerken bir emel sayın bir kamuran akkor bir neşe karaböcek bir zara(yine arabeske giricem ama )bir güllü bir kibariye dinlerken hep şunu hayal ederim.böyle güzel sesli bir kadınla evlenmişim.işten gelmişim yorgun argın.hanım bana sofrayı hazırlamış mezelerimi kurmuş.telefon açıyorum bakkala (böyle bir alaturkalık da çok güzel olurdu hani)memet abi senin çırağa bi büyük rakı ver acele getirsin :) getiriyor rakımı çırak.biraz bahşiş sıkıştırıyorum eline.hanım rakımı da dolduruyor buzunu koyuyor bardağa.geçiyor karşıma.ee sesi güzel ya .söle karı diyorum .o söylüyor.ben rakımdan yudumlayıp mezeden yiyorum.o söylüyor ben yudumluyorum.öle güzel öle içten söylüyor ki bu beğenimi rakı bardağımı masaya hafifçe vurarak belli edip öyle içiyorum bu sefer.bu hayali insana başka hangi tarz müzikler kurdurabilirler ki :)
hayallere bir son verip gerçek dünyaya geçiş yapıyorum şu an :) kudret abimin de desteğini alarak farklı farklı konulara da el atmaya başladım böyle.inşallah bu tarzlar da beğeninize gider.belki çok sitemli belki çok eleştirici olacak ama o benim sorunum değil kendini eleştirtenlerin sorunu artık :) bir dahaki blog yazıma kadar hoşçakalın ;)